روش تحقیق بازار پایه
نوشته شده توسط : b.gholami

دیوید دارونین، مدیر عامل هاتجار، قبل از راه اندازی این استارت آپ موفق، دو کسب و کار دیگر را نابود کرد. در هر یک از این مشاغل شکست خورده، او و همکارانش ماه ها صرف طراحی و ساخت یک محصول عالی کردند، اما هر بار شکست خورد.

وی دلیل این شکست های پی در پی را عدم درک صحیح از نیاز بازار می داند.

در مورد Hotjar، آنها تصمیم گرفتند کار خود را با تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی شروع کنند و از همان ابتدا نیازهای واقعی کاربر را در نظر بگیرند. بر اساس این تحقیقات بازار، آنها توانستند به طور مداوم کسب و کار خود را بهینه کنند.

اگر شما از آن دسته مدیرانی هستید که می خواهند محصولاتشان به فروش برسد و نتیجه تلاششان به ثمر برسد؛ شما باید درک عمیقی از مشتریان بالقوه خود، بازار خاص کسب و کار خود و رفتار مصرف کننده داشته باشید.

برای این منظور باید تحقیقات بازار انجام دهید. در این مقاله راهنمای کاملی برای تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی می خواهید که طی آن به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده شود.تحقیق بازار کلیک کنید.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار فرآیند جمع آوری داده ها در مورد مخاطب، مخاطب هدف و مشتری هر کسب و کاری است که از طریق آن می توانیم بفهمیم محصول یا خدمات شما چقدر موفق خواهد بود. کسب و کارها معمولاً از اطلاعات به دست آمده از تحقیقات بازار برای طراحی بهتر محصول، بهبود تجربه مشتری و ایجاد پیام بازاریابی بهتر استفاده می کنند تا بتوانند مشتریان بالقوه و با کیفیت بیشتری را جذب کنند و نرخ تبدیل کسب و کار خود را افزایش دهند.

طراحی پرسشنامه تحقیقات بازار با استفاده از بستر تحقیقات بازار و نرم افزار تحقیقات بازار یکی از اساسی ترین و ضروری ترین کارهایی است که هر کسب و کاری باید انجام دهد.

با انجام تحقیقات بازار، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده و منطقی بگیرید، از حدس و گمان اجتناب کنید و منابع خود را به پروژه هایی تبدیل کنید که واقعاً کاربردی هستند. کسب و کارها در مراحل مختلف رشد خود می توانند از اشکال مختلف تحقیقات بازار استفاده کنند.

تحقیقات بازاریابی فرآیندی است که در آن متوجه می شوید کسب و کار شما در کدام بخش از بازار موفق خواهد بود و با آن می توانید تمام تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی شرکت را بسنجید.

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که قسمت اول این تعریف بسیار شبیه به تحقیقات بازار است. اما باید بدانید که در تحقیقات بازاریابی به بررسی فعالیت های بازاریابی کسب و کار می پردازیم و به تغییرات کوچک در چشم انداز آینده نگاه می کنیم.

تفاوت بین پرسشنامه تحقیقات بازار و پرسشنامه تحقیقات بازاریابی

چهار عامل اصلی در بازاریابی یک محصول یا خدمات وجود دارد که برای درک بهتر تفاوت بین پرسشنامه تحقیقات بازار و پرسشنامه تحقیقات بازاریابی باید بدانید.

  1. محصول (کالا یا خدمات)
  2. قیمت (هزینه ای که مشتری می پردازد)
  3. مکان (محل فروش محصول)
  4. تبلیغات (تبلیغات و روابط عمومی)

این چهار عامل به عنوان 4Ps (چهار Ps بازاریابی) شناخته می شوند. اگر همه این 4 عامل به درستی و بهینه در کنار هم برای یک محصول یا محصول کار کنند، می توان به موفقیت در بازار و بازاریابی دست یافت.

همانطور که گفتیم، پرسشنامه تحقیقات بازار بر شناخت بازار هدف تمرکز دارد. با کمک این پرسشنامه می توانید داده های بازار و مصرف کننده را جمع آوری کنید.

در واقع پرسشنامه تحقیقات بازار تنها به یکی از P های بازاریابی یعنی Place می پردازد: در این حالت مکان به معنای بازار یا بخشی از بازار خاص است.

پرسشنامه تحقیقات بازار داده های مربوط به منابع زیر را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و در نهایت تفسیر می کند.

بازار ویژه

یک محصول، خدمات یا مفهوم توسعه که به فروش یک بازار خاص کمک می کند.
مشتریان (حال، آینده و گذشته)
توسعه برنامه هایی برای توسعه تلفن های همراه هوشمند در این زمینه. در این فرآیند معمولا نیازها و خواسته های مشتری آشکار می شود.

از سوی دیگر، پرسشنامه تحقیقات بازاریابی شامل مفهوم گسترده تری است. در اصل، هر چهار عامل بازاریابی را می توان با استفاده از پرسشنامه تحقیقات بازاریابی اندازه گیری کرد. از نمونه سوالات پرسشنامه تحقیقات بازار می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

تحقیق در مورد محصول جدید
توسعه محصول
تحقیق در مورد تبلیغات
نظرسنجی از مشتریان
قیمت
فروش
روش های توزیع
روابط عمومی

انواع روش های تحقیق بازاریابی

روش های تحقیقات بازاریابی به چهار قسمت اصلی تقسیم می شوند که هر کدام به شما کمک می کند داده ها و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را استخراج کرده و در بخش های مختلف بازاریابی از آن استفاده کنید.

روش تحقیق پایه

تحقیقات اولیه به داده ها یا اطلاعات اولیه مربوط می شود. همه این داده ها اطلاعاتی هستند که خودتان جمع آوری کرده اید و منبع دیگری ندارید. از انواع تحقیقات بازاریابی اولیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گروه های متمرکز
مصاحبه ها
نظرسنجی ها
پرسشنامه ها





:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: